Panteon, 2004 yılından itibaren oyun geliştiren deneyimli bir ekip tarafından Türkiye’nin ilk tarayıcı tabanlı oyunu ‘Savasim’ (2004), Son Savaş (2008), Orta Doğu Savaşı (2009) gibi başarılı yapımların ardından 2012 yılında kurulmuş bir oyun firmasıdır.

Firma 6 farklı tarayıcı tabanlı oyun ve Sanayi Bakanlığı desteğiyle kendi oyun motorunu geliştirdikten sonra, 2013 yılında yapılan yeni stratejik plan doğrultusunda bütün deneyim ve bilgi birikimini mobil platformlara aktarmış ve 2 ayrı geliştirme ekibiyle mobil oyun geliştirmeye başlamıştır.

Geliştirici ekibi, oyun üretim sürecinin parçası olan her disiplinden uzmanlar barındırmaktadır. Yurt içi ve yurt dışından birçok geliştirici ile iş birliği yapılmasına ek olarak, bir oyunun tasarımından kodlanmasına, müzik ve ses efektlerinin geliştirilmesinden testine gerekli olan bütün faaliyetler firma içerisinde gerçekleştirilebilmekte bu da son derece hızlı bir üretim sürecini mümkün kılmaktadır.

Panteon, eğlence amaçlı oyunların yanı sıra, oyunların eğitim amaçlı kullanımı konusunda AR&GE projeleri yürütmekte ve bu projelerde elde ettiği deneyimin ışığında M.E.B. ve AFAD gibi devlet kurumları da dahil olmak üzere bir çok firmaya çeşitli eğitsel oyun ve uygulamalar geliştirmektedir.

Firmanın ODTÜ Teknokent’teki ofisi el, yüz ve vücut Motion Capture sistemleri de dahil olmak üzere oyun ve animasyon geliştirme konusunda ihtiyaç duyulabilecek en son teknolojileri barındırmaktadır. Bu teknolojiler aynı zamanda çeşitli TÜBİTAK destekli AR&GE projelerinde de kullanılmakta ve “Sesin 3 boyutlu olarak işaret diline tercüme edilmesi” gibi geleceği şekillendirebilecek teknolojiler geliştirilmektedir.

Referanslarımız